ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

سازمان سنجش به عنوان مجری آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور، ثبت نام داوطلبان علاقه‌مند به ادامه تحصیل در این دانشگاه را انجام می‌دهد. ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور یکبار در سال برگزار می‌شود و فرم اینترنتی ثبت نام و اولویت‌بندی رشته‌های مورد علاقه داوطلبان در بازه‌ی زمانی معینی ارائه می‌شود. برای ثبت نام، داوطلبان باید به سایت سازمان سنجش به آدرس اینترنتی sanjesh.org مراجعه کرده و پس از دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور سال ۱۴۰۱، اطلاعات فردی و تحصیلی خود را وارد کنند.

بیش تر بخوانید: سایت مای مدیو

در ادامه، نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ را توضیح می‌دهیم. زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور سال ۱۴۰۲، در مهرماه ۱۴۰۱ است. در حال حاضر، ۶۹,۳۸۳ نفر برای دوره فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور و ۱۹,۱۲۲ نفر برای همین دوره در دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام کرده‌اند. متقاضیان ثبت نام می‌توانند تا پایان مهلت تعیین شده از طریق درگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org اقدام به نام‌نویسی کنند.

لازم به ذکر است، افرادی که قبلاً ثبت نام خود را در آزمون مذکور تکمیل و کد رهگیری دریافت کرده‌اند، در صورت تمایل می‌توانند در مهلت تعیین شده به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کنند. دانشگاه پیام نور علاوه بر جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، به پذیرش دانشجویان کارشناسی بدون نیاز به شرکت در کنکور سراسری نیز می‌پردازد.

بیش تر بخوانید: www.azmoon.org

فرآیند نام‌نویسی دوره فراگیر مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

در حال حاضر از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود. مراحل ثبت نام به ترتیب در ادامه ذکر شده است:

  1. 1. وارد سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شده و از منوی سمت راست سایت، گزینه “پیام نور” را انتخاب کنید. سپس با کلیک بر روی لینک “ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور سال ۱۴۰۲"، به صفحه اختصاصی دانشگاه پیام نور وارد شوید.
  2. 2. برای ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور، باید هزینه ثبت نام را پرداخت و کارت اعتباری خریداری کنید. برای این منظور، از منوی سمت راست سایت، گزینه “خرید کارت” را انتخاب کنید.
  3. 3. در صفحه‌ای که باز می‌شود، آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور سال ۱۴۰۲ را انتخاب کنید و سپس گزینه “تایید و ادامه” را انتخاب کنید.
  4. 4. در صفحه بعدی، اطلاعات خواسته شده را وارد کنید و سپس دوباره گزینه “تایید و ادامه” را انتخاب کنید.
  5. 5. در این مرحله، سیستم یک شماره پیگیری پرداخت به شما ارائه می‌دهد. لازم است این شماره را یادداشت کنید تا در صورت بروز خطا در روند پرداخت هزینه، بتوانید از آن استفاده کنید. سپس اطلاعات خود را چک کرده و در صورت تایید، گزینه “ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام” را فعال کرده و بر روی گزینه “ادامه روند پرداخت” کلیک کنید.
  6. 6. در این مرحله، وارد درگاه پرداخت اینترنتی می‌شوید. اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و گزینه “پرداخت” را انتخاب کنید. با پرداخت هزینه ثبت نام، سیستم به شما یک سریال 12 رقمی ثبت نام می‌دهد که باید آن را برای ادامه روند ثبت نام نگهداری کنید.
  7. 7. برای ثبت نام خود، به صفحه اصلی “ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور” بازگردید و این بار از انتهای صفحه، گزینه “تایید و ادامه - گام بعدی” را انتخاب کنید.
  8. 8. شماره سریال ثبت نامی که پس از خرید کارت اعتباری از سامانه دریافت کردید، همراه با عبارت امنیتی را در قسمت مناسب وارد کرده و گزینه “تایید” را انتخاب کنید.
  9. 9. در صفحه بعدی، باید یک عکس 4*3 را آپلود کرده و اطلاعات خود را ثبت کنید. پس از انجام این مراحل، کد پیگیری را دریافت خواهید کرد.

بیش تر بخوانید: سایت هم آوا

لطفاً توجه داشته باشید که ثبت نام شما تکمیل شده است زمانی که سیستم به شما یک کد پیگیری ارائه دهد. در غیر این صورت، باید مجدداً اطلاعات خود را وارد کنید و آن‌ها را ثبت کنید.

تاثیرهای تحصیل در دانشگاه پیام نور برای دانشجویان

یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور برای دانشجویان، آزمون پایان ترم اول یا آزمون دانش پذیری است که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود. این آزمون به صورت تستی بوده و نمره منفی ندارد. پس از پذیرش در دانشگاه پیام نور و ورود به ترم دوم، دانشجو به طور رسمی به دانشجوی دانشگاه پیام نور تبدیل می‌شود. دانشجوان در دانشگاه پیام نور می‌توانند به دو روش حضور در کلاس‌ها درس‌ها را انتخاب کنند.

آن‌ها می‌توانند به شیوه عادی در کلاس‌ها حضور یابند و یا با انتخاب دروس به شیوه خودخوان یا الکترونیکی، درس‌ها را بخوانند و حضور در کلاس‌ها را اجباری نداشته باشند. دانشجوان می‌توانند در صورت پذیرش در شهر محل اقامت خود، شهر برگزاری آزمون خود را یک ماه قبل از امتحانات خود انتخاب کنند. این امکان به دانشجوان می‌دهد تا برنامه‌ریزی بهتری برای شرکت در آزمون داشته باشند.

دارندگان مدارک کارشناسی پیوسته و یا ناپیوسته رسمی و بالاتر که مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار دارند، می‌توانند بدون توجه به نوع رشته تحصیلی خود، در یک رشته/گرایش از رشته‌های امتحانی (به جز رشته‌های مهندسی معماری و طراحی شهری) ثبت نام کنند.

بیش تر بخوانید: my medu ir کارت ورود به جلسه

بعد از اخذ مدرک کارشناسی ارشد، دانشجویان مدرک رسمی و مورد تایید از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت می‌کنند. این مدرک قابلیت ترجمه و قبولی در دانشگاه‌های خارجی را نیز دارد، به طوری که دانشجویان می‌توانند ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارجی را بررسی کنند.

شرایط ثبت نام در دوره کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

درمورد شرایط ثبت نام در دوره کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور سال ۱۴۰۲، اولین شرط ثبت نام، داشتن مدرک کارشناسی است. داوطلبانی که تا زمان ثبت نام، مقطع کارشناسی خود را به پایان نرسانده‌اند، نمی‌توانند در این آزمون شرکت کنند. همچنین، داشتن مدرک کارشناسی مرتبط با رشته ارشد انتخابی، برای شرکت در آزمون اجباری نیست و تمامی دارندگان مدرک لیسانس در رشته‌های مختلف مجاز به ثبت نام در ارشد فراگیر پیام نور هستند.

در صورتی که داوطلبان در رشته‌ای غیرمرتبط ثبت نام کنند، در صورت قبولی، باید تعدادی واحد (حداکثر ۱۲ واحد) به عنوان پیش نیاز را گذرانده و قبول شوند. البته در رشته‌های مهندسی معماری و طراحی شهری، به دلیل عدم برگزاری آزمون پروژه عملی، طراحی گزینش دانشجو از میان داوطلبان دارای مدرک مرتبط صورت می‌گیرد.

بیش تر بخوانید: کنکور

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام در دوره کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

درباره شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام در دوره کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور سال ۱۴۰۲، نیاز است به اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، عدم عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران، عدم احراز فساد اخلاقی، و داشتن توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی. همچنین، دانشجویان مرد نیز باید از نظر نظام وظیفه مجاز به ثبت نام باشند. به علاوه، اتباع خارجی که علاقه‌مند به شرکت در دوره کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور هستند، باید در فرم ثبت نام اینترنتی خود ملیت خود را اعلام کنند.

در مورد مدارک لازم برای ثبت نام در دوره کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور سال ۱۴۰۲، شامل اسکن عکس پرسنلی، شناسنامه و کارت ملی، مدرک کاردانی برای فارغ‌التحصیلان کارشناسی ناپیوسته و مدرک کارشناسی برای فارغ‌التحصیلان کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، تاییدیه استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران، تاییدیه داوطلبان معلول از سازمان بهزیستی، فرم معدل برای دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی، و سریال ثبت نام آزمون می‌باشد.

با رعایت این شرایط و ارائه مدارک مورد نیاز، داوطلبان می‌توانند در دوره کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ثبت نام کنند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.