مدارس شاهد چیست؟

انتخاب بهترین مدارس برای تحصیل فرزندان یکی از دغدغه‌های اساسی والدین است. والدین همواره به دنبال مدارس با کیفیت و عالی در زمینه آموزش و پرورش فرزندانشان می‌باشند. مدارس شاهد به عنوان گزینه‌ای مناسب برای والدین و فرزندانشان می‌توانند مطرح شوند.

این مدارس خدمات آموزشی و تحصیلی با کیفیت را ارائه می‌دهند. مدارس شاهد مدارس دولتی هستند و هدف آنها خدمت‌رسانی به فرزندان خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران، آزادگان و مدافعان حرم است. علاوه بر فرزندان شهدا، خانواده‌های دیگر نیز تمایل دارند فرزندان خود را در مدارس شاهد ثبت نام کنند. در این مدارس، دانش‌آموزان عادی با شرایط خاص نیز می‌توانند به تحصیل بپردازند و از مزایای مدارس شاهد بهره‌مند شوند.

بیش تر بخوانید: azmoon org

قبل از هرچیز، مناسب است با مدارس شاهد به طور کلی آشنا شوید. همانطور که اشاره شد، مدارس شاهد به عنوان یکی از مدارس دولتی برتر و معتبر کشور شناخته می‌شوند و بسیاری از دانش‌آموزان در پایه‌های مختلف متقاضی ثبت نام و تحصیل در این مدارس هستند. لازم به ذکر است که تحصیل در مدارس شاهد شرایط و ضوابط خاص خود را دارد. با مراجعه به مقاله ما، شما می‌توانید با این شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در مدارس شاهد در سال جاری آشنا شوید. شرایط ثبت نام در مدارس شاهد متنوع است و شامل دانش‌آموزان شاهد و غیرشاهد می‌شود. هر دو دسته دانش‌آموزان شاهد و غیرشاهد برای ثبت نام در مدارس شاهد باید شرایط موردنیاز را در سامانه پادا رعایت کنند.

سامانه پادا، سامانه‌ای است که برای ثبت نام اولیه دانش‌آموزان در مدارس شاهد مورد استفاده قرار می‌گیرد. ظرفیت پذیرش دانش‌آموزان در این مدارس محدود است و در هر استان ممکن است متفاوت باشد. حداکثر ظرفیت پذیرش در هر کلاس در مدارس شاهد 30 نفر است و مدیران این مدارس اجازه افزایش ظرفیت کلاس‌ها را ندارند. افزایش ظرفیت در این مدارس تنها با دریافت مجوز از اداره کل امور ایثارگران امکان پذیر است.

بیش تر بخوانید: ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی

شرایط ورود دانش‌آموزان شاهد و غیرشاهد

در مدارس شاهد، تنها دانش‌آموزان با شرایط خاص اعم از: - فرزندان شهدا - فرزندان ایثارگران - جانبازان با درصدی بالای 25 می‌توانند به تحصیل در این مدارس بپردازند. این دسته از دانش‌آموزان در مدارس شاهد پذیرفته می‌شوند. شرایط پذیرش دانش‌آموزان غیرشاهد در مدارس شاهد متنوع است. این دانش‌آموزان، اعم از فرزندان جانبازان و ایثارگران با درصد کمتر از 25، فرزندان اقوام شهدا و کارمندان آموزش و پرورش می‌توانند با مراجعه به سایت مربوطه در زمان ثبت نام مدارس شاهد اقدام به پذیرش کنند.

دانش‌آموزان و والدینی که تمایل به ثبت نام فرزندانشان در مدارس شاهد دارند، می‌توانند در صورت عدم تکمیل ظرفیت در این مدارس به سایت ثبت نام مدارس شاهد (سامانه پادا) مراجعه کنند و با مطالعه اولویت‌بندی‌های درج شده در دفترچه ثبت نام مدارس شاهد، از تمامی شرایط مطلع شوند. در صورت برخورداری از شرایط علمی موجود در دفترچه ثبت نام، دانش‌آموزان غیرشاهد می‌توانند اقدام به پذیرش کنند.

دانش‌آموزان غیرشاهد پایه دهم، در صورتی می‌توانند در مدارس شاهد نام‌نویسی کنند که شرایط ورود به رشته و شاخه موردنظرشان بر اساس فرم هدایت تحصیلی نهم را داشته باشند. به منظور ثبت نام در مدارس شاهد، دانش‌آموزان غیرشاهد باید حداقل امتیاز قبولی موردنیاز را کسب کرده باشند. دانش‌آموزان دارای شرایط خاص مانند حافظان قرآن نیز می‌توانند در این مدارس تحصیل کنند.

بیش تر بخوانید: ثبت نام تیزهوشان راهنمایی

دانش‌آموزان غیرشاهد که به هر دلیلی موفق به شرکت در امتحانات خردادماه نشده‌اند، می‌توانند بر اساس شرط علمی مندرج در دفترچه ثبت نام مدارس شاهد، با استفاده از نمرات امتحانات شهریورماه اقدام به ثبت نام کنند. دانش‌آموزان پایه سوم که در امتحانات خردادماه نمره قبولی را کسب کرده‌اند، برای ورود به پایه چهارم نیازی به امتیازبندی مجدد ندارند. دانش‌آموزان غیرشاهد برای ثبت نام میان‌پایه در مدارس شاهد، در صورت عدم کسب حد نصاب علمی تعیین‌شده در یکی از دروس مربوطه، تنها با تایید مدیر مدرسه می‌توانند اقدام به ثبت نام کنند.

بیش تر بخوانید: انتخاب رشته نهم به دهم

نحوه ثبت نام در مدارس شاهد

دانش‌آموزانی که قصد ثبت نام در مدارس شاهد را دارند، می‌توانند در پایه‌های ابتدایی، هفتم و دهم اقدام به ثبت نام کنند. ثبت نام در این مدارس فقط از طریق سامانه آنلاین پادا انجام می‌شود. علاقه‌مندان در زمان ثبت نام مدارس شاهد ابتدا باید دفترچه ثبت نام را به طور کامل مطالعه کرده و در صورت برآورده شدن شرایط مربوطه، اقدام به ثبت نام نمایند. برای راحتی شما، روش ثبت نام به صورت مرحله به مرحله در ادامه توضیح داده شده است. مراحل عبارتند از:

1. ابتدا به سامانه ثبت نام به آدرس pada.medu.ir مراجعه کنید.

2. در کادر سمت چپ صفحه، گزینه “پیش ثبت نام مدارس شاهد” را انتخاب کنید.

3. از لیست ملیت‌ها، نام کشور “ایران” را انتخاب کنید.

4. اطلاعاتی مانند کد ملی دانش‌آموز، کد ملی ولی، شماره همراه و کد امنیتی را وارد کرده و بر روی گزینه “جستجو” کلیک کنید.

5. پس از تکمیل تمامی مشخصات شخصی، تمامی مدارک موردنیاز برای ثبت نام در مدارس شاهد را آپلود کنید. (دانش‌آموزان باید حداقل امتیاز موردنیاز برای قبولی در مدارس شاهد را بر اساس دفترچه ثبت نام رعایت کنند.)

6. در پایان، یک کد رهگیری به شما اعطا خواهد شد که باید آن را حفظ و نگهداری کنید تا زمان اعلام نتایج. نتایج ثبت نام نیز از طریق صفحه سامانه پادا اعلام می‌شود و همچنین پیامکی برای افراد پذیرفته شده ارسال خواهد شد تا با حمل مدارک لازم برای ثبت نام، به مدرسه مراجعه کنند. بیش تر بخوانید: edu.pnu.ac.ir

مزایای منحصر به فرد مدارس شاهد

همانطور که قبلاً اشاره شد، مدارس شاهد از جمله مدارس محبوبی هستند که بسیاری از والدین به دنبال ثبت نام فرزندان خود در این مدارس هستند. مزایای تحصیل در مدارس شاهد در مقایسه با مدارس دولتی بیشتر است، هرچند که ثبت نام در این مدارس شرایط ویژه‌ای را در بر می‌گیرد.

اما مزایای تحصیل و کیفیت آموزشی در این مدارس باعث پیشرفت دانش‌آموزان می‌شود. به‌منظور روشن‌تر شدن این مزایا، موارد زیر قابل ذکر است:

1. یکپارچگی فضای فرهنگی مدرسه به دلیل حضور فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران.

2. نزدیکی باورهای مشترک دانش‌آموزان به یکدیگر در این مدارس.

3. روند یکپارچه ثبت نام و انجام کار مسئولین به دلیل نظارت دایمی اداره کل امور شاهد و ایثارگران.

4. برگزاری کلاس‌های فوق برنامه آموزشی، پرورشی و فرهنگی و تأکید بر آنها.

5. برگزاری کلاس‌های آموزشی فوق برنامه در مدارس شاهد، که هفته‌ای 4 ساعت را به دروس اصلی اختصاص می‌دهند و برای آنها کلاس‌های فوق برنامه برگزار می‌شود؛ این امر باعث پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان می‌شود.

6. یکی از بهترین کلاس‌های آموزشی در این مدارس، آموزش زبان انگلیسی است.

کلاس زبان انگلیسی همانند دیگر کلاس‌های فوق برنامه به صورت اضافی بر ساعات آموزشی برگزار می‌شود و از ابتدا باعث افزایش مهارت زبانی دانش‌آموزان می‌شود.

7. استفاده از بهترین اساتید و مدرسان برای آموزش دانش‌آموزان در مدارس شاهد. جذب نیروهای برتر در این مدارس منجر به افزایش سطح علمی و آموزشی شده است.

8. از مزایای مهم می‌توان به شهریه مناسب مدارس شاهد اشاره کرد؛ هزینه ثبت نام در این مدارس نسبت به مدارس غیردولتی بسیار کمتر است.

9. در مدارس شاهد با استفاده از امکانات رفاهی و آموزشی مناسب، محیطی آرام برای تحصیل دانش‌آموزان فراهم شده است.  

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.