معافیت مشمولین دارای سه فرزند و بیشتر

آیا شما اطلاعات جدیدی درباره معافیت خدمت سربازی و حداقل تعداد فرزندانی که موجب معافیت از خدمت سربازی می‌شوند دارید؟ آیا شما اعلامیه جدید ستاد کل نیروهای مسلح در مورد خدمت سربازی را مطالعه کرده‌اید؟ مشمولان بسیاری نگران معافیت یا کسر خدمت سربازی هستند، به ویژه آنهایی که دارای فرزندان هستند و نیاز دارند تا برای تامین هزینه‌های زندگی و رفاه خانواده‌شان، از خدمت سربازی معاف شوند یا کسری دریافت کنند. مشاوران مرکز مشاوره نظام وظیفه به اخبار جدید درباره معافیت سربازی برای افرادی که سه فرزند یا بیشتر دارند، توجه ویژه‌ای می‌کنند. اگر شما نیز نگرانی معافیت حداقل سه فرزند و یا بیشتر را دارید، با ما همراه باشید.

بیش تر بخوانید: ثبت نام در مدارس نمونه دولتی

آخرین اطلاعات درباره معافیت خدمت سربازی برای افراد متاهل دارای فرزندان

با توجه به اطلاعیه جدید ستاد کل نیروهای مسلح، معافیت از خدمت سربازی به شرط موافقت فرمانده کل قوا و مقام معظم رهبری برای تمامی افراد مشمول خدمت سربازی تعیین خواهد شد. همچنین، افرادی که بیشتر از 3 فرزند دارند (4 فرزند یا بیشتر) از خدمت سربازی معاف خواهند شد. این اطلاعات شامل تمامی مشمولان خدمت سربازی، از جمله مشمولان غیرحاضر، حاضر و کارکنان در حال خدمت خواهد بود.

بیش تر بخوانید: شهریه ثابت دانشگاه آزاد

آیا معافیت سه فرزندی نیز وجود دارد؟

افرادی که سه فرزند دارند و حداقل سن فرزندان آنها بیشتر از 40 سال است، از خدمت سربازی معاف خواهند شد. در این صورت، آنها از گذراندن دوره خدمت سربازی معاف خواهند شد. این اطلاعات برای تمامی مشمولان حاضر، غیرحاضر و کارکنان در حال خدمت اعمال می‌شود. لطفاً توجه داشته باشید که برای دریافت کارت معافیت، باید دوره‌های آموزش تکمیلی و مقدماتی بسیج را با موفقیت به پایان برسانید.

بیش تر بخوانید: هم آوا

مدت زمان کسر خدمت برای هر فرزند چقدر است؟

با توجه به اطلاعیه، مدت زمان کسر خدمت برای هر فرزند افزایش یافته است. طبق اطلاعیه جدید، کسر خدمت برای فرزند اول 3 ماه، برای فرزند دوم 4 ماه و برای فرزند سوم 5 ماه خواهد بود. افراد مشمول می‌توانند از یکم خرداد ماه سال 1402 اقدام به بهره‌مندی از این تسهیلات و نحوه استفاده از این طرح کنند. برای این منظور، باید در تاریخ معین‌شده به مرکز پلیس +10 منطقه خود مراجعه کنید و سپس به کارگزینی یگان مربوطه مراجعه کنید. به طور خلاصه هیچ نوع معافیتی برای افرادی که دارای 3 فرزند هستند در نظر گرفته نشده است. در عوض، برای هر فرزند مدت زمان کسر خدمت تعیین شده است. اما افرادی که دارای 4 فرزند یا بیشتر هستند، بر اساس اطلاعیه جدید معافیت از خدمت سربازی دریافت خواهند کرد. در چند سال گذشته، توجه قابل توجهی از سوی مشمولان سربازی به سامانه‌های مشاوره آنلاین و تلفنی نظام وظیفه قابل مشاهده است، که نشان از اهمیت حضور در دوره خدمت سربازی اجباری برای جوانان دارد. در این جلسات، کارشناس با دریافت اطلاعات درباره شرایط مشمولین، امکاناتی مانند امریه سربازی، کسر خدمت، معافیت از رزم و معافیت سربازی را بررسی می‌کند و در صورت مطابقت، به مشمولان در این زمینه کمک می‌کند.

بیش تر بخوانید: مای مدیو

مشاوره نظام وظیفه در چه زمینه‌هایی می‌تواند مفید باشد؟

مشاوره در حوزه خدمت سربازی، تقریباً در هر مسئله‌ای که شما نیاز دارید، انجام می‌شود. مشاوران مرکز مشاوره آویژه، قبل از اعزام شما به خدمت و حتی در طول خدمت شما، در کنار شما حضور دارند و با راهنمایی شما، به حل مسائل و مشکلاتی که برای شما پیش می‌آید، کمک می‌کنند. در ادامه، به عمده‌ترین و مهم‌ترین این خدمات اشاره خواهیم کرد.

بیش تر بخوانید: انتخاب رشته کنکور

امریه سربازی

امریه سربازی، امتیازی است که سازمان نظام وظیفه به افرادی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر هستند، ارائه می‌دهد. با استفاده از امریه سربازی، مشمولین پس از پایان دوره آموزشی، می‌توانند در سازمان‌ها و نهادهای دولتی به عنوان کارمندان مشغول به کار شوند و به مدت 24 ماه در این نهادها فعالیت کنند. هر سال، جزئیات ثبت نام امریه در اطلاعیه‌های منتشر شده توسط سازمان‌های مربوطه برای علاقه‌مندان، از جمله رشته‌های تحصیلی مورد نیاز، مهارت‌ها، معدل و سایر مشخصات، شرح داده شده و روش پذیرش مشمولان اعلام می‌شود. لطفاً توجه داشته باشید که بسیاری از نهادها، کسر خدمت را پذیرفته نمی‌کنند و اگر مدت زمان کسری شما قابل توجه باشد، احتمال دریافت امریه کمتر از سایر افراد است. حقوق سربازان امریه طبق آخرین اطلاعیه ستاد نیروهای مسلح در سال 1402 همانند سربازان دیگر محاسبه می‌شود و هیچ تفاوتی بین آنها وجود ندارد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.